بازيهاي بومي – محلي بجنورد قديم در ماه مبارك رمضان

خرید بک لینک
بازيهاي بومي – محلي بجنورد قديم در ماه مبارك رمضان

اين بازيها تا نزديكيهاي اول طبل ادامه داشت ، توضيح اين كه در ايام احيا اين برنامه ها تعطيل مي شد و شب عيد فطر ختم بازي اعلام و قاپ و درنه تحويل صاحب كافه مي شد تا سال آينده نگهداري كند .
اين طبل زدنها گوياي مطالبي بود : اول طبل و دوم طبل به هنگام سحر طبلزنهايي بودند كه با طبل و شيپور مردم را از خواب بيدار مي كردند . در اول طبل ضرب آهنگ طبل گوياي اين مطلب بود كه از خواب بيدار شده و سحري را مهيا كنيد كه اين آهنگ ريتم مخصوصي داشت به اين معني كه بلندشو پلو بپز . بعد از غريب نيم ساعت ضرب آهنگ طبل عوض مي شد و اين بار هم ريتم خاصي داشت به اين معني كه ديگ را پايين بياور .
طبل سومي وجود نداشت و لحظاتي بعد از طبل دوم ، اذان صبح و انجام فرايض ديني و دعاهاي مخصوص سحر و غيره انجام مي شد .

نوشته شده در پنجشنبه سوم اسفند ۱۳۹۶ساعت 17:1 توسط ساغر و معصومه|


بازيهاي بومي – محلي بجنورد قديم در ماه مبارك رمضان...

ما را در سایت بازيهاي بومي – محلي بجنورد قديم در ماه مبارك رمضان دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 97 تاريخ: پنجشنبه 3 اسفند 1396 ساعت: 19:44

صفحه بندی